tisdag, april 22, 2014

Den småländska bildbomben

Här kommer den, håll i er hårt, för nu smäller det! En bildbomb från vårt påskfirande hos mina föräldrar, tillsammans hela familjen minus lillebror med tillhörande fru och barn.

Vi har skrattat, gäspat (trötta småbarnsföräldrar ni vet), ätit godis och mammas inlagda sill, kramats, plockat sniglar och blivit röda om näsan nästan allihopa. Alla ingredienser som krävs för en lyckad påsk (eller lyckad valfri anonym helg för den delen) har funnits där, tack kära familj för en underbar helg!


Vädret har bjudit på allt från blöta droppar till stekande sol


Gabbe och mamma Jenny - Mormor och Cassi fixar påskris


Elsa på språng


Konstnärligt målade ägg och en vacker bukett


Morfar fixar käk 
Elsa med sin stora favorit, kusinen Cassandra


Ted och moster "Kacka"


Käckt påskris va?


Även stora barn får plats i sin mammas knä!


Finns det hjärterum..16 personer var smärtgräns!


En promenad till lekparken


Elsa gick såklart med Cassi ♥


Tre små trädgårdsmästare


SuperTed ♥


En moster, två ungar och en himla massa vitsippor


Tre småsippor bland alla vitsippor


Mitt påskägg! Tack älskling!


Moster Linda var en hejare på att hitta sniglar


Elsa och morfar ♥


Middag ute i det gröna
Elsa har sovit som en stock i nya vagnen


Stockaryds fina kyrka
Daniel (som är Astrids stora favorit) blev privatchaufför

2 kommentarer:

  1. ooh, som jag har väntat på en bildbomb! jag älskar sånt!! ni ser ut att ha haft det härligt, och ja, finns det hjärterum så finns det stjärterum <3
    gillar vitsippebilderna : )

    SvaraRadera
  2. Dessa vitsippor alltså, jag älskar dem! Önskar att vi hade likadant här uppe :) Kan inte minnas att jag sett det på samma sätt här hemma?

    Det blev en riktigt härlig påsk :)

    SvaraRadera