torsdag, april 24, 2014

Biobu by Ekobo

När vi rensade i kökets skåp och lådor innan flytten från Kullenvägen så hamnade våra gamla plastmuggar  i kartongen märkt "bortskänkes". De användes ytterst sällan, och vi tänkte att om vi kände något behov så skulle vi köpa muggar i bättre material.

Då vi för några veckor sedan skulle picknicka ute i lekparken så insåg jag just bristen på tåliga dryckeskärl, tidigare när vi haft vår altan precis bredvid lekparken har det inte behövts något tåligt att dricka ur, men det kändes sådär att packa ner Rörstrands-muggarna i picknickväskan. Därför fick det följa med en förpackning med bambumuggar från Biobu by Ekobo när vi senast gjorde en beställning från Lapland Ecostore.

De känns rejäla, lätta att dricka ur för både små och stora munnar, går att diska i maskin (ett plus i kanten där) och är biologiskt nedbrytbara. 4 stycken kostar 179 kronor, och de finns i en drös av olika fina färger. Jag var tråkig och beställde i färgen smoke/grå, men tror att vi ska beställa hem en förpackning till, och då i  någon roligare färg.

Läs mer om muggarna här, och så kan jag tipsa om att det även finns en hel del andra prylar till köket/picknicken från samma märke.

8 kommentarer:

  1. Anonym20:03

    jättefina! Tror att det är dessa som också finns att köpa i Kåbdalis, på k&m in!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Ska spana nästa gång jag är i Kåbban :) Tack för tipset :)

      Radera
  2. Anonym20:26

    Oh bra tips! Ja jag hoppas att thea klarar sig från framtida men från myrinsidenten :p /marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt fina är de, muggarna! Hehe, hon är tuff, det ska nog gå bra :)

      Radera
  3. du skulle älska ett besök på affären i kåbdalis! verkligen häpnadsväckande bra sortiment! bland annat bambuserviser, eko-mat och eko-hudvård. fin choklad och spännande teer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte varit in där sen i..somras tror jag det var, och älskar deras sortiment! :) Tack för tipset ändå :)

      Radera
  4. Anonym14:03

    Kul att ni köpt dessa! Vi har tallrikar från samma märke som vi är nöjda med, och har också funderat på om vi skulle köpa dessa som picknickmuggar men jag är tveksam på dessa eller några muggar i rostfritt. Dessa är ju finare, men rostfritt kanske är bättre för kaffe etc. Kör ni varm dryck i dessa också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte hunnit prova dem i skarpt läge utomhus än, men jag har provdruckit thé och tyckte att det funkade bra :)

      Radera