lördag, januari 04, 2014

Idag och imorgon

Vi har haft en sån där dag när man tar tag i saker och får massor gjort. Julen 2013 är nu ett minne blott, vi har städat (och jag har dammsugit i lägenheten för första gången, hurra för mig), rensat i Astrids pysselbyrå, kollat upp hur det ser ut med sommarkläder för barnen, promenerat till Ica Kvantum och hem med en omväg förbi Coop Forum, bakat pizza till middag och kollat en stund av Lorax.

Och allt det efter en fantastisk start på dagen-sovmorgon! Jag vaknade av mig själv strax innan sju, låg kvar helt stilla en stund bredvid en sovande Astrid för att inte väcka henne, satte mig upp och läste 50 sidor i en ny bok (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann) innan jag lade mig ner igen och somnade om. Halv nio kom Crille och Elsa in från flickornas rum och sa att nu var det minsann morgon. Det må jag säga, barnen kan tjorva med att somna på kvällarna, men har sovit fantastiskt bra under nätterna och in på morgonsidan sen en tid tillbaka.

Imorgon ska vi på Leos lekland med kusinen Ted, sedan följer familjen Larsson/Öbom med oss hem därifrån för att stanna till på måndag. Längtar till frukosten på måndag morgon! Vi får även annat besök under morgondagen, lilla kusinen Thea kommer hit med sina föräldrar. Håller på att baka en liten födelsedagskaka, lilla kusinen fyller nämligen 1 år om mindre än två veckor, och moster Kacka fyller år om mindre än en vecka. Dubbelkalas!


Astrid har fått en ny UV-dräkt inför utlandsresan och den kommande sommaren. Tycker att hon demonstrerar den på ett förtjusande sätt! Elsa bevisade vid lunchen att vi inte är så rutinerade som föräldrar, först dammsuger och skurar vi golven, sedan serverar vi ris till en ettåring. Man skulle kunna tro att vi är smartare än så, men..Nej.

5 kommentarer:

  1. Tips för dig som vill plastbanta och gillar ugglor

    http://www.ekokul.se/matlador/liten-box-uggla

    SvaraRadera
  2. Anonym15:38

    Hej och god fortsättning! Härligt med resa inplanerad, jag vill aldrig åka ifrån vintern men om den inte slår till på allvar snart är jag redo att dra till Alaska eller nåt;) mvh marie(lappurlivet)

    SvaraRadera
  3. KarroW: Just den lådan har Astrid fått i två storlekar av sin faster :) ÄLSKAR Blafre's prylar :) Tack för tipset dock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter locket på stabilt? Alltså vågar man ha den i väskan med vällingpulver i? Jag blir alldeles lyrisk och köpgalen när jag hittar sånna ekobutiker :-)

      Radera
    2. Locket sitter stabilt, men både burken och locket är ju i plåt, så det blir som alla andra plåtburkar om du förstår vad jag menar :) Med ett band runt eller en tejpbit tror jag absolut att det skulle funka att ha vällingpulver i :)

      Kan tipsa om blafre.dk, en riktigt fin sida med alla deras produkter! Flickorna har nu varsin sportflaska, en termos och två plåtburkar :)

      Radera