måndag, december 16, 2013

En dag som gick på räls

Nu är jag så van vid att vi alltid är två vuxna här hemma, så att jag inte kan ta hand om barnen utan Crille i närheten. Lär ju bli just festligt i mars när han börjar jobba igen! Skämt åsido, men man blir snabbt bekväm med att vara hemma tillsammans så pass mycket som vi är nu när Crille är föräldraledig med Elsa.

Idag stod det dock jobb på schemat för hans del, och innan flickorna vaknat så åkte han iväg. Jag var värsta supermorsan som roddade med välling, bäddning av sängar, frukost, påklädning, Bolibompa, bajsblöjor (ja, PLURAL, himla Elsa) och bilfärd till förskolan. Vi lekte kurragömma, Elsa sov middag i två timmar och så handlade vi på Kvantum efter att vi hämtat Astrid.

Efter familjefaderns hemkomst och middag så kom julgranen ut ur garderoben och blev dekorerad. Alla hjälptes åt, och det gick över all förväntan. Sedan bakade vi pepparkakor, men jag varnar eventuella besökare för att smaka. Astrid och Elsa slickade på hälften av alla pepparkaksformar under baket och var inte så värst noga med att inte smaka på händerna (eller degen för den delen). Men fina blev dom, och god doft sprids nu i hela lägenheten.

En sån där dag som går på räls. Önskar mig många såna i julklapp, hör du det tomten?


Snabb som en tiger!

1 kommentar:

  1. Åh, så himla skönt med såna dagar alltså! :)

    SvaraRadera