tisdag, november 12, 2013

Nagellack

Ni kan inte ana min förtjusning när jag hittade nagellack från Essie för halva reapriset, köpte fyra lack i färgerna Over the knee, Over the edge, For the twill of it och The lace is on. För YNKA 30 kronor styck!

Tidigare var jag en ivrig förespråkare av H&M's lack, men det var innan jag testat de från Essie. Superbra penslar, håller och täcker bra, så pass att det absolut väger upp att de är dyrare.

Kajsa skrev för ett tag sedan ett inlägg om gift i nagellack, det fick mig att tänka till och jag ska definitivt prova något från "5 free"-listan, men blev glad över att Essie åtminstone finns med på "3 free".

1 kommentar:

  1. Kul att du tog till dej :) Scotch Naturals-lacken från 5 free-listan var riktigt riktigt dåliga, chippade efter en sekund typ så köp aldrig dom! Däremot borde man ju kunna lite på dom "dyrare" märkena. Och jag köper också OPI-lack och essie-lack, dom har ju oslagbara färger jämfört med många andra tillverkare :P Och bättre 3-free än billiga lack som innehåller alla gifter ;)

    SvaraRadera