tisdag, november 05, 2013

Hej och välkommen vintern

Igårkväll började det snöa, och på morgonen vaknade vi till en vintervit värld utanför fönstret. Så vackert, så efterlängtat och så härligt, nu hoppas vi att det vita stannar kvar och inte slaskar bort. Det är ju november, nu vill vi ha vinter!

Jag har för första gången promenerat till och från jobbet, och så härligt det var. Få piggna till i huvudet på väg dit, och varva ner i tanken på väg hem. Det kommer jag nog sakna när vi flyttat tillbaka till Sävast, visst kan jag gå hem då också, men det tar strax över en timme mot för 15-20 minuter som det tar nu. Och alla minuter på kvällen är viktiga, det är precis att jag hinner hem och säga godnatt till barnen som det är nu, de kvällar jag jobbar till stängning.

Till något helt annat, min gamla trotjänare till pyjamas behövde sällskap, den kände sig lite ensam i garderoben. Vilken tur då att vi fått in så fina pyjamasbyxor på KappAhl, hade hängt undan ett par som Crille köpte och tog med hem idag då de var in tidigare idag. Älskar dom redan!

Nu ska jag roa mig med att diska, rensa lite i badrumslådorna och sedan lägga mig i tid med en bok till sällskap. Vi får väl se hur det går med mina planer, det har en tendens att gå åt skogen med dem om kvällarna, finns ju så mycket som borde göras, som fångar min uppmärksamhet eller helt enkelt känns roligare. Jag menar, diska?


3 kommentarer:

  1. what a view! ;)

    SvaraRadera
  2. Anonym06:46

    Mysigt med lite snö.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  3. Anonym15:14

    Wow vilken utsikt! Ni behöver inte ha gardiner med så snygga fönster :)

    /Sara lillaunderbarn.blogg.se

    SvaraRadera