måndag, november 11, 2013

Borde sova

Egentligen borde jag ha gått och lagt mig för länge sedan, taxin hämtar mig 05:10 imorgon, men det är ju så svårt att ta sig i säng. Kvällens plan var dusch, packning, målning av naglar och en snabb bloggrunda. Istället fick vi en hysterisk bebis på halsen, hon var helt i sinne och okontaktbar, lugnade sig korta stunder i min famn innan hon började om med sin hörselskadande beklagan. Tror att det var en kombination av övertrötthet och att hon reagerar på flytten, hon har nämligen varit väldigt famnig sen vi flyttade inser vi när vi tänker efter. Efter en timme somnade hon lugnt i sin säng, och har sovit sedan dess. Känns inte så kul att åka iväg när det är jobbigt för henne, men det kommer ju gå bra för lilla familjen på hemmaplan trots att jag inte är med.

Sen kan jag inte helt skylla mig seghet på Elsa heller, jag har städat min necessär i typ en timme, suttit på ett varm element och kollat ut genom fönstret och svamlat med Crille om att jag ska packa ner foton på hela familjen i resväskan. Har ingen aning om vem jag kommer dela hotellrum med, men kan tänka mig att vem det än är så kommer hen tro att jag är galen då jag plockar fram en förstoring på 40x60 centimeter föreställande mig och Crille och hänger upp.

Tror jag lämnar familjefotona hemma, får nöja mig med att visa bildspel på mobilen från Elsas förlossning.
Sånt uppskattas väl av alla? Eller?


Idominläppar gånger två!

1 kommentar:

  1. haha, jag tittar gärna på bildspel : )
    hoppas du får det toppen i storstan och njut av hotellfrukosten!

    SvaraRadera