tisdag, oktober 29, 2013

Utsättning och lampskärmshatt!

Direkt efter frukost pyste Crille iväg till tomten för utsättning, nu sitter det pinnar i backen som visar exakt hur vårt hus kommer stå! Proportionerna gör att det ser ut som ett dockhus, kan inte förstå hur ett helt hus ska rymmas inom de där pinnarna? Svårt att föreställa sig. Astrid var riktigt taggad när vi promenerade dit, men väl där så var det ju inte så märkvärdigt. Pappa, en gubbe, en konstig väska och "en sak med långa ben". Finns visst betydligt mer spännande saker att kolla på, hon hade rätt bråttom iväg då vi begav oss hemåt.

När jag sedan var på jobbet och bland annat inventerade lagret tillsammans med Hanna Pe och Mirela så roade sig Crille och barnen med att vara med på besiktningen av lägenheten. Ringde och frågade honom hur det hade gått, och om han tyckte att det kändes bättre, sämre eller likadant nu efter besiktningen och andra besöket i lägenheten. Ännu bättre blev svaret, så nu känner jag mig (om möjligt) ännu mer säker på att vi kommer trivas på Åbergsleden 6B.

Senare på eftermiddagen tryckte Astrid fast en lampskärm på Elsas huvud, och Crille höll inte på att få lös den. Elsa skrek som en stucken gris, Astrid sprang och gömde sig i vår säng och Crille kämpade i panik för att få lös skärmen utan att det lilla huvudet skulle följa med. Jag skrattade ordentligt när jag fick höra om denna lilla incident, önskar att det hela skulle finnas på film, låter ju som värsta farsen. Typ som Emil i Lönneberga med soppskålen på huvudet!

3 kommentarer:

  1. Haha jag kan verkligen se lill Elsa med lamphatten framför mig. Tur att han fick lös den (utan att huvudet följde med) :)

    SvaraRadera
  2. Åh det hade jag verkligen velat se, kan riktigt tänka mig in i hur det såg ut. Skönt att han fick loss skärmen med huvudet kvar på rätt plats :-)
    Spännande att det händer saker med eran tomt, förstår att allt känns mer verkligt.
    Förresten jobbar du lördag 9:e november? Cornelia tänkte ha kalas då...

    SvaraRadera
  3. Anonym19:47

    Haha låter roligt med lampskärmen även om jag tycker lite synd om stackars E också!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera