söndag, oktober 06, 2013

Söndag

Igår spenderade jag större delen av kvällen i soffan, ikväll fick jag därför lov att göra motsatsen. Och inte hann jag med något på morgonen, för jag sov till klockan 9. Det var skönt! Efter jobbet så blev det tvätt, plock, städ, flyttpack. Det blir visserligen inte så mycket småsaker att plocka när man är ensam hemma, men det var en tidigare röra som gömts bland annat i kökets kaoslåda som behövde redas ut.

Några flyttkartonger har fyllts, jag fick feeling kan man säga, så nu har vi inga överkast på våra sängar, inga duschdraperier i badrummet uppe och linneskåpet ekar tomt. Kära barn och sambo, kom inte dragandes med några kräksjukor eller liknande innan flytt, för vi har liksom bara framme de lakan som finns i sängarna. Och varsin handduk.

Kände mig som en skurk när jag började packa ner leksaker från barnens rum, men jag gissar att de inte ens kommer märka att 75% av sakerna är borta. Herre. Min. Gud. Så mycket leksaker de har. Och ändå tror jag inte att de har mer än några andra barn, snarare mindre.

Stod inte på händer igår, blev upptagen av andra, faktiskt viktigare, saker. Kanske testar jag ikväll. Om jag törs!


Himlen den brann, tills det blev kolsvart pang bom.

1 kommentar: