onsdag, oktober 16, 2013

En skogspromenad

Idag gick jag, flickorna, Anna och Filip ut i skogen en sväng. Fotade lite, kollade in en eldstad som enligt Astrid var väldigt intressant, plockade några kottar och sådär! Det är kul att ha en så väldigt fin liten skog i närheten, den är mellan vart vi bor nu och vart vi ska bygga, och riktigt nära från föris också. Det är ett populärt utflyktsmål både för förskolan och skolan som ligger bredvid, så jag håller mina tummar hårt för att den inte kommer bli till ett bostadsområde, vilket det varit tal om.

Elsa ville verkligen inte sitta i vagnen, och protesterade högljutt så fort jag satte henne däri. När vi lallade runt i skogen så gick det ju bra att gå själv, men på promenaden hemåt och förbi tomten så blev hon tung att bära. Både hon och Astrid var trötta och tjöt ikapp, men när vi kom hem och myste ner oss under en filt blev de båda på bättre humör. En kväll med många kramar och mys i soffan följde därefter, och nu sover de båda gott.

Tack för idag Anna, vi får ta en ny promenad inom kort, utan sällskap av trötta, frusna och bajsnödiga barn!



2 kommentarer:

  1. när jag satte mig i soffan och, i tankarna, sammanfattade dagen så blev jag så full i skratt. vår promenad innehöll ju verkligen allt, tom en bajsnödig unge! haha. vi gör om det snart igen : )

    SvaraRadera
  2. Anonym19:02

    Så fina bilder!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera