lördag, oktober 05, 2013

BoSF (Barn och SamboFritt)

Igår hade jag, som tidigare nämnt, damer på besök. Vi åt och drack, vi drack och åt, kollade Idol och surrade "litegrann". Crille hade kockat köttgryta, jag sönderkokade potatis till och svängde ihop en riktigt god höstfruktsallad med vaniljfraiche. Receptet hittade jag på baksidan av ett mjölkpaket!

Sov som en klubbad säl inatt och vaknade tre minuter innan klockan vanligtvis ringer, hur typiskt är inte det? Att den inbyggda väckarklockan inte har någon snoozefunktion alltså. Tänkte äta frukost i soffan framför Nyhetsmorgon, det kändes busigt och lyxigt då vi i vanliga fall alltid äter vid köksbordet. Vad visas? Barnprogram, inte riktigt vad jag hade tänkt mig att kolla på utan barnen som sällskap.

Bra sak med att vara ensam hemma: man behöver bara bädda halva sängen. Dålig sak med att vara ensam hemma: inget blont morgonrufs gånger tre på kuddarna bredvid.

 


1 kommentar:

  1. Anonym20:47

    Typiskt med barnprogram just vid frukosttid!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera