måndag, september 16, 2013

Lilla simhopparen

Jag undrar om Elsa tänkt börja tävla i simhopp, idag gjorde hon nämligen en väldigt graciös dykning från soffan PANG i golvet. Hennes stackars mor blev vettskrämd, och inte blev jag lugnare av att hon tuppade av i ~15 sekunder då jag snabbt lyfte upp henne famnen.

Jag började hojta hennes namn, ruskade om henne och då vaknade hon till. Hon gjorde likadant två gånger till inom 20 minuter, fast var då "borta" i ~10 sekunder varje gång. Paniken i kroppen alltså, jag såg framför mig hur hon skulle förlora medvetandet ordentligt och jag skulle vara tvungen att ringa ambulans. 

Det räckte dock med sjukvårdsrådgivningen och ett besök på vårdcentralen då hon inte var påverkad alls bortsett från att hon var lite loj efteråt. Doktor Malte konstaterade en lätt hjärnskakning och att det antagligen inte var sista gången hon skrämmer upp en. 

Rackarns simhoppare!


4 kommentarer:

  1. huvva då. filip dök också från soffan igår men inget hände...

    SvaraRadera
  2. Men fy så jobbigt, förstår att du blev livrädd. Skönt att det gick så bra för henne i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Fy! Tur att det gick bra.

    SvaraRadera