tisdag, augusti 13, 2013

Tusen järn i elden, men allt under kontroll

Första arbetsdagen har gått bra! Inga bekymmer utan bara roligheter, och vi har skrattat en hel del på nedre plan. Kan inte direkt påstå att jag har stenkoll på sortimentet, men ge mig några dagar så kommer jag ha någorlunda koll iallafall!

Astrid återgick också till verkligheten idag, första dagen på föris efter sommarlovet. Det var inga problem när jag lämnade, och inte heller när Crille och Elsa hämtade. Kan tänka mig att det känns konstigt för henne då en stor del av gruppen har bytt avdelning, och de tomma platserna blivit tillsatta med yngre barn. Hon berättade glatt för Elsa hur många bebisar det nu fanns på föris, med motiveringen "dom kan inte ens prata". 

Vi har tusen bollar i luften just nu, och jag vet inte riktigt vart jag ska börja/vad jag ska prioritera. En dag i taget, en syssla i taget och så har vi snart läget under kontroll. De dagar jag funderar på vad fan vi egentligen håller på med så föreställer jag mig när vi får nyckeln till huset i handen. Lätt värt allt tjorv och planerande!


1 kommentar: