torsdag, augusti 22, 2013

Tandvård och shopping

Idag har Elsa besökt folktandvården för första gången. Hon skrattade, rymde och fick en tandborste. Jag lyssnade på diverse uppmaningar gällande små barns kost, tog gladeligen emot komplimanger gällande mitt barns humör och jagade densamma.

Under tiden vi var iväg så hängde Astrid här hemma med sin mormor och morfar. Hon njuter verkligen av all uppmärksamhet och det märks inte alls att de träffas så pass sällan, det värmer i hjärtat som värker av familjelängt mellan varven.

Efter lunch och vila för den lilla så åkte vi in till stan en sväng. Astrid behövde påfyllning av underkläder och tröjor i större storlek, Elsa behövde byxor som matchar till allt. Jag försöker göra det lätt för Crille! Mormorn och morfarn köpte kläder till båda flickorna, och födelsedagspresenter som jag ska hitta ett bra gömställe till. Min egen födelsedagspresent har jag redan öppnat , trisslotter och en superfin porslinsfågel som jag hittade på Gilla. Tusen tack igen!

Lite sömn nu innan morgondagen som innebär avsked av våra gäster och jobb för min del.


1 kommentar:

  1. Om ett par veckor är det dags för tandläkarbesök för båda barnen. Spännande!

    SvaraRadera