söndag, augusti 04, 2013

Imorgon mäklarbesök, på fredag bergsbestigning!

Imorgon kommer en mäklare hit för att värdera vår bostadsrätt. Vi hoppas att han ska säga något i stil med att vi kommer bli miljonärer, men det kommer ju inte att hända. Iallafall så har vi ikväll fixat och donat här hemma med småsaker som legat och grott likt surdegar lite här och var. Skurit av ett plaströr vid husgrunden, målat bakom nya fjärrvärmepannan, putsat rutorna på nedre plan, burit undan betongplattor som legat vid tvättstugebron och såna där roliga saker. Visserligen ska det inte fotograferas något imorgon, men det känns skönt att ha sånt där gjort då det ska fotas i sommar även om vi inte lägger ut till försäljning förrän i höst.

På onsdag ska jag åka mot Kebnekaise tillsammans med min fru, hennes syster och deras vän! Vi övernattar halvvägs till Nikkaloukta, och fortsätter på torsdagen med att åka bil till Nikkaloukta och gå de två milen till Kebnekaise fjällstation. På fredag är planen att ta oss både upp till och ned från sydtoppen, och på lördag går vi ner till bilen och styr kosan hemåt. Ett riktigt äventyr, jag är så taggad och är glad över att det fanns plats kvar då jag bestämde mig i sista sekund (i fredags).

Det är mycket som händer nu, fullt ös!

4 kommentarer:

  1. Anonym08:08

    Hoppas mäklaren kommer med glada besked.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Gud vad kul med kebenekaise, vill också dit upp, får bli nästa år när det är lättare att vandra med odin =)
    Nu får vi satsa på turer där vi har kort till olika nödvändigheter =)

    Hoppas mäklarbesöket går bra!

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt! Både värdering och Kebnekaise. Hoppas ni får en bra värdering och en härlig vandring.

    SvaraRadera
  4. Anonym07:33

    Hoppas att mäklarna gav er positiva besked! Jag tror att erat hus kommer att bli lättsålt!

    Spännande med bergsklättring :)

    /lillaunderbarn.blogg.se

    SvaraRadera