onsdag, juli 03, 2013

Det här med träningen ja

Jag märker resultat, jag tycker att det är fantastiskt roligt och är motiverad inför nya utmaningar. Delar av kroppen protesterar dock lite då och då, jag hoppade på en squat-utmaning som cirkulerat på Instagram, men fick ge mig efter ungefär halva då höfterna inte ville samarbeta. Två rätt täta graviditeter med tillhörande fogproblem med den senare sätter alltså lite käppar i hjulen, men jag lyssnar på kroppen och är försiktig för att inte dra på mig några långvariga problem.

Häromdagen började jag och Crille diskutera litegrann, och ett måttband åkte fram. Vet inte exakt vad jag hade för siffror sen start, men kunde konstatera att det går åt rätt håll. Inte på minus alltså, utan plus! Den älskade sittande benpressen ger resultat.

Har kört på träningsprogrammet jag lade upp tillsammans med en träningsrådgivare på gymmet, men nu ska jag lägga upp ett eget. Jag föredrar fria vikter framför maskiner, och i det programmet jag kört så var det övervägande maskinträning. Har visserligen bytt ut flertalet övningar mot motsvarande fast med fria vikter, men nu ska det bli ännu färre har jag tänkt.

Och jag är så peppad på att springa! Har tänkt börja med lite intervaller den här veckan, och sedan köra ett intervallpass varje vecka. Något av det bästa med löpning är att man (nästan) alltid kan hitta tid, bara att knyta skorna och susa (nåja) iväg.
Ska jag iväg till gymmet tar det betydligt längre tid, köra in till stan, träna, köra hem.

Den bästa träningen är den som blir av!

1 kommentar:

  1. vad duktig du är!
    jag har tränat 4 gånger på en vecka nu och jag känner redan stor skillnad. det största problemet för mig är att komma ihåg att jag måste träna. ofta när jag lägger mig för natten slår det mig att, 'jaha, jag glömde träna idag igen'. haha.

    SvaraRadera