torsdag, juli 25, 2013

Ändrade planer, men en bra dag ändå

Jag började skriva detta blogginlägg igårkväll, men somnade i soffan och vaknade för tio minuter sedan på samma ställe. Hoppsan!

Igår var planen att vi skulle till Aronsbadet tillsammans med Linda, Emanuel, Hilma och Harry, men Crille vaknade av en dundrande huvudvärk med migränsymptom så det fick ställas in. Han fick istället tillbringa större delen av dagen i ett mörkt sovrum liggandes på sängen, typiskt då han tjatar om att det här varit en sån skitsommar vädermässigt, och vi igår hade sommarens finaste dag.

Jag och flickorna gick ut på promenad för att han skulle få lugn och ro och var sedan utomhus och lekte. När Elsa skulle sova middag så fick hon sova bredvid sin pappa, som då mådde bättre, medan jag och Astrid knatade över till grannen Edit för poolhäng och lek. Väldigt lättsamt att bara ha Astrid att hålla ordning på, satt så skönt i en solstol, åt jordgubbar, drack saft och surrade med Anna och Johan. Och kollade på lilla Nils såklart!

På eftermiddagen så hade Crille kommit tillbaka till livet, så då åkte jag och Astrid iväg för att storhandla, det har ekat tomt i kylen sen vi kom hem från semestern. Som belöning efter att ha avklarat två mataffärer (med allergier så hittar man sällan allt på ett ställe..) så åt vi varsin mjukglass på Ica Maxi. Det var gott! Årets första, och årets sista då min mage inte riktigt gillar mjukglass lika mycket som mina smaklökar.

Nu ser vi ut att få en ännu vackrare dag, det är vindstilla och syns inte ett moln på himlen. Jag vill till stranden, men vet att Elsa då kommer äta sig mätt, tror att det får bli häng vid någon pool istället!

1 kommentar:

  1. Haha, vad jag känner igen det där med att handla i flera affärer. Min man klagar och tycker att vi ska handla allt på ett ställe men vilket i så fall? Inget har ju allt! Kompletterar dessutom med internetshopping för att få tag på specialvaror. Från flera butiker där med. För ingen har allt... Kram

    SvaraRadera