måndag, juni 03, 2013

Vårruset 2013

Vädret var perfekt, humöret på topp och målet var att hinna 5 kilometer på under 30 minuter. Tack vare att Elina drog mig i 1-1,5 kilometer då min kropp ville stanna och ta en powernap så klarade vi det!

28:27 klev vi över mållinjen, nöjda med vår prestation. Vi hittade lite trevligt folk att surra med, och begav oss sedan iväg för den obligatoriska Vårruset-glassen. En tradition som vi håller hårt i, min partner in crime och jag. Tror att det här är femte loppet vi springer ihop, och det kan omöjligt finnas en bättre springarkompis än Elina, vi kompletterar varandra väl ute i spåret. Tack för ikväll!

Nu ska mitt elaka skavsår på höger häl få läka ordentligt innan jag springer igen, men löparglädjen spirar i kroppen och jag längtar till nästa runda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar