lördag, maj 25, 2013

Tisdagsdejten

Jag och min Fru, vi har instiftat något som vi kallar tisdagsdejten. Första tisdagen varje månad ska vi ses och göra något roligt (eller tråkigt för den delen), och skulle det inte passa med en tisdag så är vi flexibla och byter till en annan dag. Det är inte alltid lätt att matcha schemat för en läkarstudent och en tvåbarnsmamma vet ni!

Idag blev månadens dejt av, lite i sista laget kanske. Vi började med att laga tacos, eller det var planen iallafall, Frugans spis hade bestämt sig för att sluta fungera och vi fick istället köpa en grillad kyckling att göra sallad av. Väldigt gott det också! 

Efter det så gjorde vi sånt som normala 26åringar gör en fredagkväll, tog en kvällspromenad, pollinerade tomatplantor, åt fruktsallad och tränade suturer på en skumgummiplatta. Note to self: träna mer innan du ger dig på jobbet som plastikkirurg.

Hem kom jag just till min sovande familj. Tre sovkompisar i sängen, ska snusa mellankompisen i nacken tills jag somnar. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar