söndag, april 21, 2013

Tacksamhet och styrkekramar

Inatt vaknade jag av att Elsa ropade, gick in till henne, petade in nappen och hon somnade om direkt. Då jag lade mig ner i vår säng igen så kollade jag på mobilen vad klockan var, och såg att jag fått ett sms. Ett sorgligt besked som gjorde att hjärtat började värka, och det tog en lång stund innan jag kunde somna igen. Tankarna for åt alla håll, och gamla känslor bubblade upp till ytan.

Idag har jag kramat min lilla familj extra mycket och extra hårt, tänkt några extra gånger på hur glad jag är att mitt liv delas med just min familj, min släkt och mina vänner. Tacksamheten över att de är friska och mår bra vet inga gränser, och jag önskar innerligt att det så ska förbli.

Ikväll tänker jag lite extra på dem som förlorat någon som betyder mycket för dem, eller som sitter och torkar sina tårar bredvid någon som kämpar så hårt som hen orkar. En styrkekram till alla er! <3

1 kommentar:

  1. Skickar en massa kramar <3

    Vill hitta nån dag då det passar att träffas! Vilka dagar är Astrid på förskolan och mellan vilka tider?

    SvaraRadera