torsdag, mars 14, 2013

En dag i farten

Man kan lugnt säga att vi haft fullt upp idag. Började med lämning på föris följt av ungefär en timmes promenad innan busstur till BVC. Där blev det babymassage och surr med ett gäng härliga mammor och barn, och efteråt promenerade jag och Linda hem med Elsa och Harry nedbäddade i sina vagnar.

Hämtade Astrid på vägen hem, och klockan visade 14:00 när vi satte oss vid köksbordet för att äta mellis. 14:30 begav jag mig mot Sunderby sjukhus för att träffa Elsas dietist, vilket var ett mycket givande och trevligt möte. Nu är vi på rätt väg, och känner att vi får bra stöd från både BVC och barnmottagningen!

Middag efter hemkomsten och lek med minimänniskorna, kvällsfika med farbror Kocko som gäst och lite spackling av gipsskivan som kaklet ska sitta på. Astrid var en väldigt intresserad hjälpreda.

Nu sover de små, jag försöker att inte göra detsamma och är sugen på något gott. Hoppas att natten blir en repris på föregående natt, uppvak 02 och 05 för mat och godmorgon 06. Inget snuttande däremellan då Elsa och Crille sovit i gästrummet, hurra!



2 kommentarer:

  1. Vilken sötnos du har och vad skönt att ni känner att ni är på rätt väg med maten!

    Kul att du fortfarande följer mig! Ja, spännande med förskolan. Dock hann vi bara två dagar. Mannen som skulle vara med dag 3 fick öroninflammation och L har blivit rätt förkyld, så vi stannar nog hemma imorgon också... Vi får börja om från början nästa vecka istället!

    SvaraRadera
  2. Anonym00:55

    Hoppas ni får en bra natt!

    Skönt med bra stöd från Bvc och barnmott.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera