torsdag, mars 28, 2013

Att vakna först

Så härligt det är, när de andra medlemmarna i lilla familjen sover och man själv är pigg och kan ligga bredvid och glo på dem. Det händer inte ofta här hemma nuförtiden, men innan Elsa kom var det nästan alltid så. Nu är bägge flickorna snabbare är sin mor på att vakna.

Påsken är alltså här, resten av familjen åkte iväg och handlade igår när jag stannade på hemmaplan och städade. Idag packar vi våra väskor, lastar in oss i bilen och styr kosan mot Bredsel. Vi hoppas på sol, sköna utedagar och grillad korv!

Dock ställer min onda mun till det litegrann, det känns fortfarande som att jag bränt mig på större delen av tungan, den är svullen, prickig och det gör vansinnigt ont när jag äter. Får nog bli ett besök på vårdcentralen innan avfärd. Jag som längtat efter svärmors sillsallad! Sa åt Crille att inte köpa något påskägg åt mig, så tråkigt när man inte kan äta det som finns däri.

Och jo, vi ger varandra påskägg fortfarande..Astrid får ett med lite pyssel, ett memoryspel och godis från Ekorrens.

2 kommentarer:

  1. Anonym08:03

    Jag minns inte sist jag vaknade före barnen ;)

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får en härlig resa! Glad påsk!
    Kram

    SvaraRadera