onsdag, mars 13, 2013

Är du här våren?

Imorse visade termometern obärmhärtiga -23.5, men solen sken som bara den. Under promenaden efter lämning på förskolan så värmde den mina kinder så skönt, även om våren känns att vara en bit bort så känns det som att vi lämnar vintern bakom oss snart.

Nu när jag och Elsa varit utan både ägg och mjölk i två veckor så märker vi stor skillnad i hennes humör. Vi har nu en mycket lugnare och gladare lillasyster här hemma! Projektet att få henne att sluta använda mig som napp under nätterna hamnade på paus när vi förstod att hon var allergisk och att hon inte mådde bra i kroppen, men nu är vi igång igen. Min fasa är att hon inte ska kunna sova bredvid mig om nätterna utan att snutta, så att hon bara ska kunna sova bredvid sin pappa fram till att jag slutat amma. Men blir det så, ja då funkar det med.

Trots lite sömn inatt så är jag pigg, säkert solen och mina glada ungar som väger upp. Älskade gullebarn!

7 kommentarer:

  1. Therese16:20

    Wow vad mycket duplo, blir nästan avis ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att Elsa verkar må bättre och vara gladare. Vi tycker nog att Nils är bättre i magen nu utan mjölk. Synd bara att han inte vill äta vällingen och ersättningen som är mjölkproteinfri.

    SvaraRadera
  3. Men så skönt att det bara var allergi mot ägg och mjölk! Det är ju inte så svårt att klara sig utan;-). Dessutom brukar sådan allergi växa bort efter ett par år.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad stora dom blivit.. sötnosar <3

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att dieten gett effekt!

    SvaraRadera
  6. Så himla roligt att höra att det går åt rätt håll! :D Att faktiskt kunna mysa under ledigheten och inte bara mecka och försöka få allt att gå ihop liksom... :)

    SvaraRadera
  7. Therese: Det har blivit en hel del..bara att komma hit o leka :D

    SvaraRadera