måndag, februari 11, 2013

Sömnkampanj på Kullenvägen

Inatt påbörjade jag en radikal sömnkampanj. Elsa ska härmed sluta snutta på sin mamma om nätterna, utan får napp istället. Och när vi ändå ska sova som krattor så passar jag på att introducera den egna sängen också, min rygg är nämligen i det sämsta skick den någonsin varit i.

Så, idag önskar jag att kaffe skulle vara gott och uppiggande, tycker jag synd om våra grannar och hoppas jag att båda barnen sover middag så jag kan göra dem sällskap.

Siktar på att det ska gå lättare efter tre nätter, fram tills dess så är det upp och hoppa stup i kvarten, gunga bebis och försöka att inte somna stående. Turligt nog så har hon inte varit så svårövertalad när jag erbjudit nappen och bara blivit riktigt upprörd två gånger, varav den sista väckte upp Astrid kring klockan fem. Tur att det inte är föris idag!

8 kommentarer:

  1. Therese10:05

    Vad ni är duktiga, jag har verkligen inte den där orken om nätterna vilket slutar med att Leila oftast sover med oss..

    SvaraRadera
  2. Heja heja!! Vi tog ju en fight för några v sen och tredje natten gick mycket bättre än dom två första så jag håller tummarna för att det bara är en jobbig natt kvar och att du sen märker skillnad!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Anonym12:39

    Heja heja!

    Skriv gärna mer om hur det går, för det blir nog dags för oss så småningom också. Hittills har jag och maken delat upp oss med varsitt barn i varsitt rum, men jag skulle gärna introducera lillebror till egen säng i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Wow! Beundransvärt att du redan lär henne att sova ensam och utan att amma! Då kanske det också blir lättare att få henne att sova utan dig på dagarna också?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna att ni får lite rätsida nu på det hela! :-)

    SvaraRadera
  6. Så skönt att ha tagit ett beslut! :) Med lite tålamod så kommer det garanterat att gå jättebra!

    SvaraRadera
  7. Anonym19:13

    Hoppas de nya rutinerna sitter snart! Underbar bild.

    Www.mammatea.se

    SvaraRadera
  8. Therese: Hade det inte varit för att ryggen tjorvar så hade Elsa nog fått sova kvar..Tycker att det är mysigt! Och när Astrid vaknar får hon alltid komma över till oss :)

    Erika: Det går redan bättre! Succé! :)

    SvaraRadera