onsdag, februari 20, 2013

En undantagens dag

Trodde att mina trumhinnor skulle spricka av allt gnäll som hördes här hemma, så när Ann-Louise smsade och frågade om vi ville följa med henne och Vidar på promenad så fanns det inga tvivel. Gnäll ekar mindre utomhus tänkte jag, och barnen behövde nog frisk luft precis som jag!

Astrid sov i vagnen för första gången på ett halvår, och Elsa sov en liten stund. Solen värmde skönt och jag fick mitt tålamod uppladdat ordentligt samtidigt som vi kunde surra i lugn och ro.

Nu äter vi lyxmellis (kex och chokladbollar) framför Nicke Nyfiken, idag gör vi undantag från de vanliga rutinerna. Det måste man få göra ibland!





4 kommentarer:

  1. Skönt att ni fått komma hem. Och skönt med frisk luft och en stund utan gnäll. Lite lyx på det är aldrig fel.

    Sv: tack för krya på-hälsningen.

    SvaraRadera
  2. Anonym17:08

    Vad skönt! Här hemma hade vi en riktig gnällkväll igår med två skrikande barn. Idag kollar vi på Laban och vilar med middag i ugnen. :-)

    SvaraRadera
  3. Anonym18:37

    Det bästa med regler och rutiner är att få bryta dem ibland ;)

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  4. krya på! hur märker man mjölkproteinallergi. kram!

    SvaraRadera