måndag, januari 14, 2013

Gräsänka

Fadern i hushållet är på rymmen å arbetets vägnar. Jobb i Kalix med övernattning på hotell, jag tycker att han snarare borde få betala, än att få betalt, för en natts ostörd sömn i hotellsäng.

Men jag tror nog att det är betydligt jobbigare för honom att vara ifrån flickorna två dagar och en natt, än vad det är för mig att vara ensamstående för en kväll.

Vi har spenderat dagen med lång morgon i sängen, promenad i solsken, tvättvikning, lite städning, legobygge, byte av 5(!) bajsblöjor, läsning ur favoriten av Pettssonböckerna, diverse måltider, bad i badkar och Bolibompa.

Allt har klaffat så makalöst bra, sömn, måltider och humör. Två tummar upp för min premiär med två barn på egen hand!





4 kommentarer:

  1. Låterhärligt! Måste för övrigt ha varit stora bajsdagen igår. Jag bytte tre tokfulla blöjor på Neo inom loppet av 15 min. Han har en tendens att bajsa som mest när vi är borta, typ på bvc, biblioteket eller inågon affär...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Anonym12:07

    Skönt när det funkar!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att det gått så bra!

    Här hemma försöker jag sakteliga att vänja mig vid två barn och då är tankarna på att ha dem själv mer än när maken tar en dusch eller kilar till affären rätt långt borta. Men vi kommer nog dit med... :-)

    SvaraRadera