torsdag, december 27, 2012

Sista natten på vift

Har precis packat ihop bohaget som vi släpat med oss hit till Bredsel över jul, och trots att det kändes som en omöjlighet så är det än mer nu på vägen hem. Hade tomten ett finger med i det spelet kanske? Borta bra men hemma bäst, imorgon åker vi hem och ska försöka få någon ordning på vardagen igen.

Det större barnet har haft det lite lattjo lajbans med matvanorna, och det lilla har börjat sova som en kratta om nätterna. Tack och adjö underbara nätter med endast ett uppvak, jag är väldigt glad att vi lärde känna varandra då det ger mig hopp om framtiden. Känner mig lite som en urvriden disktrasa då hela huvudet är ett virrvarr av sömnbrist, amning, pumpning och ond rygg. Men jag tror vi får ordning på det i hemmets lugna vrå!

Darlingen är ledig länge till (han börjar jobba 7/1), och vi ska försöka fylla dagarna med sånt som fyller oss med energi och gör oss glada. Kramar och sånt! Nu sover Astrid lugnt bredvid mig, och jag ska gå ner och försöka trösta lilla knyttet som inte låter att vara helt nöjd..

1 kommentar:

  1. Vad skönt med lite mer ledig tid tillsammans! Hoppas att ni får bättre sömn hemma, sömnbrist är något av det värsta som finns.

    SvaraRadera