måndag, december 10, 2012

Imorgon blir hon två år

Imorgon fyller min smarta, fina, roliga, tjuriga, underbara Astrid 2 år. I hela två år har jag fått vara hennes mamma, vi har tillsammans gjort resan från ett litet, nästan kalt huvud med doft av fosterfett till en blond kalufs med möjlighet till fläta.

Det är så häftigt att jag nästan smäller av när jag tänker på det. Jag är någons mamma, och jag har en fantastisk tvååring att älska och kalla min. Var tvungen att smyga in i hennes rum och kolla på henne där hon låg i sin säng och sov så gott.

Precis som inför ettårsdagen tänker jag på vissa klockslag. 23:15 gick vattnet och jag blev supertaggad. 04:01 kom hon till världen, och allt kändes helt plötsligt så självklart, att det var henne vi väntat och längtat efter.

Hip hurra i förskott, älskade Astrid!

6 kommentarer:

  1. ååh, så fantstiskt!
    grattis stora tjejen : )

    SvaraRadera
  2. Grattis till Astrid och grattis till dig för två år som mamma!

    SvaraRadera
  3. Anonym08:53

    Hipp hipp hurra för världens bästa Astrid på 2års dagen! Hoppas att du får en underbar dag med paket och tårta. Vi ses på söndag :)
    Grattiskramar från mig & Cornelia

    lillaunderbarn.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Hipp hipp hurra till Astrid på hennes födelsedag!

    SvaraRadera
  5. Tänk att hon redan är två! Grattis!

    SvaraRadera
  6. Hipp hipp hurra för Astrid idag! Hoppas du har en underbar dag! Många kramar från Livan med familj

    SvaraRadera