fredag, november 02, 2012

"-Min syster"

Astrid surrar nu sju stugor fulla utan problem. Populärast just nu är "-Gör du?" och "-Va heter den?", nyfikenhet när den är som bäst. Det kommer dagligen nya ord som vi aldrig hört henne säga förut, och meningar som gör oss förvånade över hur mycket hon utvecklats i sitt språk på så kort tid.

Häromdagen fick jag vid hämtningen från förskolan höra henne säga något som gjorde mig tårögd och det var något av det finaste mina öron någonsin kommer få höra. Några andra barn tittade på Elsa och pratade med henne, jag sa åt dem att vara försiktiga och då blev Astrid lite beskyddande. Hon sa "-MIN SYSTER" och ville genast fram till henne. "Jo, det är din lillasyster" bekräftade jag, då log hon så fint, och pussade Elsa på pannan. Mammahjärtat smälte!


"-Titta Elsa! Jåtta!"

3 kommentarer:

  1. Anonym15:33

    Det är verkligt häftigt att få vara med! gullig Astrid är. Förstår att orden värmde.

    Www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint!

    Jag tycker att förskolan verkligen har snabbat på E:s språkutveckling, det är som du säger nya ord varje dag. Så himla roligt!

    SvaraRadera
  3. Finaste syskonen Stråmo!!! Vi saknar er <3

    SvaraRadera