onsdag, oktober 31, 2012

Snöiga promenader

Igår efter att vi lämnat Astrid på förskolan så kämpade vi oss framåt i snömodden tillsammans med Anna och Filip, och det var ett rejält träningspass kan jag lova. Hjul som blev alldeles knöliga av fastklibbad snö, och låsta framhjul på Elsas vagn tack vare hårt packad snö. Puh! Men den energi vi tappade tog vi igen vid vårat köksbord efteråt med lite godsaker.

Dagens promenad gick betydligt lättare, och bitvis befann vi (jag, Elsa, Jenny och Liam) oss i en virvlande snöstorm. Det kändes juligt på något vis, och inte blev det bättre av att jag avslöjade att vi tjuvstartat förtärandet av diverse julrelaterade livsmedel och nästan började dreggla. Ikväll fick jag dessutom göra mitt bästa med att dra ner familjen Selström/Isaksson i julträsket genom att bjuda på pepparkakor, hehe!


De här två godingarna sa godnatt och bäddade ner sig på vardagsrumsmattan!

1 kommentar:

  1. tack för gott fika, det behövdes efter allt plogande : )

    SvaraRadera