onsdag, oktober 03, 2012

Rosa bandet 2012

Varje år brukar jag köpa Rosa Bandet, det är ett enkelt sätt att bidra med en liten slant till forskning inom något som jag tycker är väldigt viktigt. Visst, det är ingen stor summa, men då det är så lättillgängligt så tror jag det är många som bidrar. Och många bäckar små..En bra grej helt enkelt! Darlingen och Astrid köpte en rosa bukett på Ica idag, ytterligare ett enkelt sätt att bidra.

Här har ni en hel lista på rosa produkter där en del av vinsten skänks till Cancerfonden. Jag är sugen på mobilskalet från Phone House, ska kolla efter det när vi är på stan nästa gång.

Jag tycker att det är viktigt att hjälpa till med ett litet bidrag då man kan, och vi alla har ju olika hjärtefrågor som vi tycker är extra viktiga. Själv är jag dålig på att bidra kontinuerligt, men jag vill hjälpa till litegrann på många olika ställen. Därför blir det oftast vid sådana här tillfällen, eller när det behövs krishjälp och man lätt kan skicka sms.


Årets band är designat av Dagmar

1 kommentar: