tisdag, september 25, 2012

Vecka 41 (40+0)

Nu har dagen kommit som vi väntat på sen den 26 januari när vi fick se Åttans första livstecken på en sticka i plast. 25 september, dagen vi är (eller ska man säga var?) beräknade att bli tvåbarnsföräldrar.

Jag har intensiva sammandragningar periodvis, och det kommer nån ond förvärk då och då, men jag tror och gissar att vi får vänta på Åttan i några dagar till. Den lilla rackaren visar vem som bestämmer från start, lika tjurig som sin mamma och storasyster kanske?

Det ska vara färdigbakat inne i magen nu, och något av det jag är mest nyfiken på är hur stor Åttan är. Jag tror bestämt att hen är större än sin syster, men det är ju omöjligt att veta innan måttbandet och vågen fått säga sitt.


4 kommentarer:

  1. Åh så spännande det är!!

    SvaraRadera
  2. Anonym21:34

    Åååh lycka till när det är dags, ska bli spännande att se vem som gömmer sig där :)

    Det gick inte att kommentera med namn å adress så jag fick välja anonymt för att komma vidare...

    Du måste ladda ner Instagram appen till din iphone om du inte redan gjort det :)

    Kramar från Åsa å Tindra :)

    SvaraRadera
  3. Oavsett när hen kommer nu så är det ju nära, spännande!

    SvaraRadera
  4. haha, jag som är trög! strax innan midnatt dårå!
    28/9 23.50

    men om det varit spänannde redan nu lär det nog inte dröja till lördag :)

    good luck säger jag iaf!

    SvaraRadera