onsdag, september 05, 2012

Tips till pusselälskaren?

Astrid har nu tre träpussel med knoppar som hon kan utan och innan, och vi funderar vad nästa steg ska vara på utmaningsstegen. Hon har ett 9-bitars utan ram som är från 2 år, men det är för svårt att lägga själv. Pekar man och visar så går det bra, men det vore ju bra om vi kunde hitta något som är i rätt svårighetsgrad för henne.

Vi tänkte oss därför 4/6-bitars med ram, men har inte hittat något på de ställen vi letat (leksaksaffärer, Åhléns, Ica, Coop). Existerar det ens?! Vad har era småttingar gått över till efter knoppussel?


För att öka svårighetsgraden så blandar vi bitarna från alla tre pussel i en stor hög..

16 kommentarer:

  1. Så himla söt hon är! Tyvärr har jag inga tips på pussel då vi inte är där riktigt än förutom knopppussel :) Man håller sig uppdaterad i läget man är i. Just nu gäller det saker som låter, försvinner i hål då man prickar rätt, docka & gåvagnen osv :)

    Och du är ju så otoligt fin som gravid, fin annars också såklart men det är något spec med en bebismage.

    SvaraRadera
  2. Testa att göra ett eget pussel! Du e ju lite pysslig av dig, jag testade det åt mina kusiner och det fungerade prima :) lycka till!

    SvaraRadera
  3. Rebecka: Tack för tipset! Kanske jag skulle ge mig i kast med att rita upp ett fyrabitars..Men jag är så vansinnigt dålig på att rita bara :D

    SvaraRadera
  4. Vilken pusseltjej! Här finns det lite olika pussel: http://www.blaelefant.se/sv/artiklar/leksaker-pussel/index.html

    Det här pusslet har jag beställt:
    http://lekmer.se/leksaker/pussel/barnpussel/k%c3%a4rnan-tr%c3%a4pussel-i-ram-nalle-puh-6-bitar

    Svar: Jo vi fryser ner kräftorna i spadet :-)

    SvaraRadera
  5. Haha, problem solved, ta en bild bara! :) en bild som hon gillar, på ett djur eller så! :)

    SvaraRadera
  6. Sarah20:44

    Har ni kollat bokaffärerna? :) Har för mig att jag såg något sådant för ett tag sen ..

    Hur ska ni göra med vagn när åttan kommer? Det kanske du har skrivit .. Men kommer inte ihåg :)

    SvaraRadera
  7. Duktiga tjejen! Mileon är inte särskilt intresserad av pussel, han blir sur när dem inte passar. Han är fortfarande i knopp-pussel stadiet så har inga bra tips..

    SvaraRadera
  8. Vi hittade fina barbapappa-pussel på gårdings i Älvsbyn ;)

    SvaraRadera
  9. Vi hittade väldigt fina barbapappa-ussel på gårdnings i Älvsbyn :)

    SvaraRadera
  10. Signe har fått ett med fyra bitar i present men jag vet inte vart det är köpt.

    SvaraRadera
  11. Vi gick över till 12-bitars Bamsepussel med ram. funkade fin fint efter lite övning. Det är ramen som är grejen.

    SvaraRadera
  12. Rebecka: Haha, det tänkte jag inte ens på! Ska se om det kanske finns färdiga pusselsatser på någon hobbybutik, hon behöver med ram runt och det vette katten om jag fixar att såga ut själv :)

    Sarah: Har kollat på Akademibokhandeln, men vet inte vart det annars ska gå att finna..

    Vi kommer ha en Baby Jogger City Select som syskonvagn när Åttan kommer. Den använder vi nu som singelvagn till Astrid när det behövs :) Ska lägga in bilder till inlägget nedan där jag skrivit om den, insåg just att jag missat det :)

    http://hannovsky.blogspot.se/2012/07/baby-jogger-city-select-singellage.html

    SvaraRadera
  13. Hej,
    Måste i sammanhanget få tipsa om alla våra fina träpussel. Vi har många knoppussel för de minsta och chunky-pussel för de lite äldre. Kolla!

    www.gladaapan.se/pussel-knoppussel-trapussel

    SvaraRadera
  14. Hej,
    Vi vill passa på att tipsa om alla våra fina knoppussel i trä och våra lyxiga chunky-pussel. Spontant känns det som att något pussel i fler lager känns som en utmaning för er just nu. Kolla in här www.gladaapan.se/pussel-knoppussel-trapussel

    Lycka till med pusslandet!

    SvaraRadera