onsdag, september 19, 2012

Soppan på spisen och schemat är lagt.

Ute är det disigt och dimmigt, och vad passar då bättre till middag än köttsoppa? Köttet kokar på spisen, och jag betar av lite småsaker på min lista.

Lägger just in nytt förskoleschema, men det är lite svårt med ett syskon i nära antågande. Hon kommer inte gå heltid direkt efter att Åttan kommit, men några timmar under några dagar per vecka kommer det ändå bli för att hon ska få behålla rutinen. Sedan när det gått en månad efter att hon blivit storasyster så blir det automatiskt "syskontimmar", dvs 15 timmar/vecka. Tur att vi har sån hjälpsam och förstående personal att bolla med, nu lade jag in henne på heltid de kommande tre veckorna, och så får vi justera tiderna när vi väl vet hur det blir.

Igår hade vi en mysig kväll hos familjen Johansson/Haverinen med god mat, glada barn (iallafall tills Astrid blev trött) och gott sällskap. Tack för igår fina ni! Jag fick mig en superfin skål från Lagerhaus town-serie, och faktiskt ont i bebismagen då jag myste med Klara. Det kanske är en fungerande metod, att låta en kompis till Åttan övertala hen från utsidan att det är så mycket roligare att vara ute? Det onda gick dock över ungefär lika snabbt som det kom, men varje liten stund av smärta känns spännande och taggar mig till tusen.

1 kommentar:

  1. Så himla spännande, det är inte länge kvar nu! Heja åttan heja åttan!!!

    SvaraRadera