fredag, september 28, 2012

Låt mig stolt presentera:

Vår dotter, Astrids lillasyster!

Hon väger 4045 gram(!) och är 49 centimeter lång. När hon väl bestämt sig för att komma ut så gick det undan, men det får ni höra mer om senare.

Vi mår jättebra, har just ätit lunch och ska nu bara mysa med och njuta av den inte så lilla skatten som bott där inne i magen. Så obeskrivbart stort det är!

Edit: Så kan jag ju tillägga att hon kom till världen klockan 08:57, det missade jag helt att skriva. Och på facebook skrev jag att hon kom klockan 09:57, förvirrad mamma utan tvekan!

51 kommentarer:

  1. Stort Grattis till er :) Vilken söt liten tjej ni har fått!

    SvaraRadera
  2. Åh herregud mitt hjärta stannade när jag läste länktiteln och tänkte nu lär hon bara luras, stort, stort stort grattis till hela familjen..

    nu börjar jag hormonböla som en toka.

    Mys på, jag ser fram emot närmare presentation senare =)

    SvaraRadera
  3. Anonym12:31

    Bra jobbat och stort grattis till hela familjen!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  4. WOW! Stort Grattis! Och välkommen Lillasystern!

    SvaraRadera
  5. Åh så fin! Ett stort grattis till er. Så fantastiskt. Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  6. Christina13:04

    Supergrattis till det lilla underverket!!!!
    Många kramar från Familjen Thunes

    SvaraRadera
  7. nämen!! en välbakad lillasyster, grattis!!! så roligt : ).
    ååh : ).

    SvaraRadera
  8. Anonym13:15

    Grattis!!

    SvaraRadera
  9. tänk att man blir lika överväldigad varje gång ett barn är fött, fast man vet att det ska komma : ). otroligt rolig läsning iaf. hoppas du och lillan mår bra så ni snart får komma hem. lustigt att klockan var just 09.57 när jag lämnade huset för en promenad idag.
    kram!

    SvaraRadera
  10. Grattis till er :) Så fin hon är!

    SvaraRadera
  11. Stort grattis till lillasyster och till den nyblivna storasystern! :)

    SvaraRadera
  12. Stort grattis!

    SvaraRadera
  13. Anonym13:43

    stort grattis till hela familjen!
    Så fin hon är!!!!

    SvaraRadera
  14. Åh. Vilken sötnos! Massa grattis till er! Och bra kämpat.

    Nu längtar jag ännu mer till februari/mars.
    Grattis igen! :D

    SvaraRadera
  15. Tänk att jag vaknade i natt och kände på mig detta =) Ett stort och hjärtligt grattis till hela familjen! Kan tänka mig att det finns en stolt storasyster. Mys nu ordentligt och ta hand om varandra. Njut! Många kramar

    SvaraRadera
  16. Anna (pobr..)14:13

    Underbart!!!
    Åh så söt hon är! Grattis till er alla! <3

    SvaraRadera
  17. Wow, vilken stor härlig tös ni fått! Det måste gått jättefort alltihop! Längtar efter att höra mer om hur allt har gått. : D

    Stort JÄTTEGRATTIS till er! Många kramar skickas från Köpenhamn

    SvaraRadera
  18. Anonym14:21

    Grattis !! :)

    SvaraRadera
  19. Helt fantastiskt! Stort grattis till lillasyster. Njut och mys. Kram Linn

    SvaraRadera
  20. Stort grattis! Vilken sötis! Och så kan jag inte låta bli att tycka att det var kul att jag gissade rätt...

    SvaraRadera
  21. Men jösses vilken raring! Stort stort grattis! Njut nu! :)

    SvaraRadera
  22. Grattis vad roligt! Vilken sötnöt ni har fått, ganska så stor var hon också ;)

    SvaraRadera
  23. Grattis igen till sötnosen! Ha det så bra så ses vi snart!

    SvaraRadera
  24. Stort grattis till er alla!

    SvaraRadera
  25. Grattis!! Vilken baddare!! Och så söt

    SvaraRadera
  26. Åh så härligt, jättegrattis till lillasyster!! Ha det så mysigt!

    SvaraRadera
  27. Stort grattis! Började läsa hos dig för bara ett par dar sen och så fick jag vara med om detta!

    SvaraRadera
  28. Anonym16:43

    Jätte jätte jätte grattis till er alla! Så söööt hon e :)

    Ta hand om er och njut!

    Kramar Åsa och Tindra

    SvaraRadera
  29. Anonym16:50

    Stort GRATTIS till sötsnäckan!! Häls Sara Piteå...

    SvaraRadera
  30. Julia17:02

    Stort, stort grattis!!! Hon är helt ljuvlig! Kan bara hålla med, livet är härligt och det är helt obeskrivligt stort dessa små mirakel! Sköt om er!!

    SvaraRadera
  31. Många många grattiskramar till er, så underbart att HON äntligen är här.
    Mig ska man inte lita på med vad det ska bli för kön och när hon ska komma ;-) Men ganska nära var jag i alla fall.

    Grattis än en gång till hela familjen!!!!

    SvaraRadera
  32. Så himla fin och fulländad! Stort grattis till hela familjen och rackarns så fel jag hade :] Åh, man blir alldeles tårögd och sentimental! Mys och njut av er nya familjemedlem ♥

    SvaraRadera
  33. Anncha17:05

    Åh va mys! stort grattis :-)

    SvaraRadera
  34. Åh en sån söt lillasyster!! Grattis till er alla!! Kram!

    SvaraRadera
  35. underbart - stort grattis! :D

    SvaraRadera
  36. Grattis :) Oj så söt hon är :) Ta hand om er och hoppas Astrid också gillar henne ;)

    SvaraRadera
  37. Stort Grattis till tjejen, vilken snygging! :)

    SvaraRadera
  38. Men WOW! Grattis till en otroligt söt lillasyster. Åh va underbart! Jag är så lycklig med er just nu :) Stora kramar till hela familjen

    SvaraRadera
  39. Ååååhhhh! STORT grattis till senaste nytillskottet! Så underbart! :D Ta hand om varandra nu!

    Mååååååånga kramar från mig!

    SvaraRadera
  40. Desiree23:26

    Så otroligt söt! Hoppas allt gick bra! Ni är en sån fin familj! :-)

    SvaraRadera
  41. Men grattis till lillan och grattis till storasyster också! Vad skönt att allt har gått bra och njut nu av den lilla, hon är snart lika stor som sin syster :)

    SvaraRadera
  42. Stort grattis! Hoppas allt är underbart (det är det säkert), väntar ivrigt men tålamodigt på detaljerna!

    SvaraRadera
  43. Herregud, grattis! Vad fin hon är! Hon liknar dig. :)

    SvaraRadera
  44. Men herregud!! :D Grattis till prinsessan :) underbart vacker.

    SvaraRadera
  45. Christina: Tack så mycket! Krama om hela familjen!

    Anonym: Tack! :)

    Anonym: Tack så mycket, jag tycker också att hon är rätt fin! ;)

    Anna (pobr..) Tack så mycket! Det känns helt underbart att vara fyra i familjen :) KRAM

    Anonym: Tack! :)

    Linn: Tack så mycket! Vi kramas, njuter och snusar på det där fantastiska lilla huvudet :) kram

    Sara Piteå: Tack så mycket!

    Julia: Tack så mycket! Känns obeskrivbart stort att vara fyra i familjen :)

    Desiree: Tack så mycket! Allt gick kanonbra och vi är så lyckliga över att vara fyra :)

    SvaraRadera
  46. KarroW: Tack så mycket! Ja, över ett kilo tyngre än syrran :)

    SvaraRadera
  47. Anncha: Tack så mycket!

    SvaraRadera
  48. NäMennnnn bebben har ju visst kommit. Har jag missat detta. Ohh vilken goding. STORT GRATTIS. Måste läsa ikapp. NU:

    SvaraRadera