tisdag, september 11, 2012

Hip hurra för mig idag!

Igårkväll frågade Darlingen mig om det var såhär jag för 10 år sedan såg mig själv som 25-åring. Nä, fick jag vackert svara, 15-åriga Hanna hade nog trott på en helt annat typ av action i vardagen än extraordinära besök på pottan och krig vid frukostbordet om att man inte får gnida en korvskiva i ansiktet.

"-Men för 5 år sedan?" fortsatte han, och där började det brännas. Ett halvår efter 20-årsdagen började vi försöka bli en familj, och det är vi ju nu. Jag trodde nog att någon slags specifik karriär eller utbildning skulle uppta min tid, och jag trodde absolut inte att vi skulle vara bosatta just här, men livet i det stora hela hade jag nog prickat ganska rätt på.

Ska jag gissa ytterligare 5 år framåt så tror och hoppas jag att någon slags plan för mitt yrkesliv har uppenbarat sig, och att jag inte funderar vad jag egentligen ska göra. Om jag bestämmer mig för att jobba på Kappis resten av livet, ja då vill jag att det ska vara ett aktivt val jag gjort, inte att jag är för feg och lat för att ta ett stort steg vidare till något nytt. Annars vet jag inte riktigt vad jag mer ska hoppas på? Jag gillar livet som det är idag, och jag har en känsla av att det bara kommer bli bättre, bättre och bättre.

Att få dela min 25-årsdag tillsammans med Darlingen, Astrid och Åttan i magen, det känns bättre än jag någonsin skulle kunnat föreställa mig ♥

15 kommentarer:

  1. Grattis till dig!

    SvaraRadera
  2. stort grattis på födelsedagen!!
    ett kvarts sekel, inte illa ; )

    SvaraRadera
  3. Grattis stumpan! :-)

    SvaraRadera
  4. Anna (pobr..)11:48

    Grattis vackra! <3

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  6. Grattis till dig :)

    SvaraRadera
  7. Grattis på din dag! Hoppas du har haft en härlig dag! Kram Johanna och Livan

    SvaraRadera
  8. Grattis på födelsedagen :D

    SvaraRadera
  9. Stort grattis fina Hanna. Skickar massa kramar (från Trollhättan denna gång)

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott! :D Hoppas att du hade en riktigt fin dag med en massa fjäsk hela dagen! :P KRAM

    SvaraRadera
  11. Anna(pobr..): Tack fina du!

    SvaraRadera
  12. Stort grattis i efterskott! Och vilka härliga presenter! Lotta Lundgren är ju underbar.

    Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver om "aktivt val", fast på ett annat sätt förstås, då jag har valt ett annat spår i livet (hittils). Det verkar finnas en konstant press på att hitta den sk "perfekta balansen" mellan yrkes- och familjelivet, vilket nog är en bra sak att ha, men om man faktiskt gillar läget, varför är det då så bråttom? *axelryck* Heja dig! ;)

    SvaraRadera
  13. STORT GRATTIS på din födelsedag! Verkar ha varit en härlig dag!

    Och SNYGGT babynäste! Där har du en karriär! Var ju finare än de man kan köpa!

    Och du.. nu är det inte långt kvar till femte oktober! ;)

    SvaraRadera