fredag, september 21, 2012

En puts och gno-dag

Hade kvar på listan att torka av alla köksskåpar, så det tog jag tag i på förmiddagen. Tänkte att det får ta den tid det tar, men det gick snabbt som attans. Så såg jag att Sandra börjat med fönsterputsningen idag, och kände att det skulle ju vara skönt att ha gjort innan Åttan anländer..Så då gjorde jag bort det också!

Känns väldigt bra att ha det rent och snyggt här hemma. Nu saknas några tapetvåder i sovrummet, och så ska vi ställa in spjälsängen bredvid vår säng. Sen är det fritt fram. BB-väskan är packad, allt är tvättat och liggkorgen till vagnen är inplockad från förrådet. Jag tar sikte på en lugn och skön helg tillsammans med min lilla familj, snart är vi inte bara tre, så vi passar på att mysa ordentligt innan vi blir fyra och livet blir vänt lite upp och ned.

Nu ska jag traska ner till förskolan och hämta hem mitt lilla hjärta, trevlig helg på er!

4 kommentarer:

  1. ja det vore väl lite fräckt att be dig komma och städa hos oss så jag låter väl bli det :P

    SvaraRadera
  2. Var får du all energi ifrån kvinna! Jag blir trött bara av att höra allt du har hunnit med idag ;-) Men jag är ju några år äldre så det kanske har med det att göra... haha

    SvaraRadera
  3. Duktig du är som fejar på in i det sista! Hade själv behöva putsa fönster men det kommer så mycket annat emellan som är roligare;)

    Då ska jag kolla in det, haha alltid lika pinsamt om någon här uppifrån skämmer ut sig.
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera