söndag, september 16, 2012

En iPhone eller?

Att fylla 25 var ju inte så märkvärdigt, bortsett från två saker. Jag kan inte längre åka buss på ungdomsbiljett, och mitt mobilabonnemang Telia max 25 måste bytas ut.

Bussbiljetteriet är ju inte större klurigheter, det är ju bara att låta bli och säga "ungdom" nästa gång jag ska åka. Men abonnemangsfrågan kräver lite mer, och Darlingen har nu räknat på två olika som skulle kunna passa mig. Min nuvarande mobil är lite..labil skulle man kunna säga, ibland syns inte missade samtal eller sms förrän efter nån timme, den avbryter i stort sett varenda samtal minst en gång och gör lite som den vill med mycket annat också. Darlingen har länge tjatat på mig att jag ska köpa en ny, men jag har inte orkat ta tag i saken och varit för snål, den funkar ju faktiskt mellan varven.

Så nu är frågan, ska jag i samma veva som mitt abonnemangsbyte passa på att byta telefon också? Och ska jag i sådana fall välja en iPhone 4s? Vi använder oss inte av några andra produkter från Apple här hemma, blir det bara gormigt då? Borde jag hålla mig till Android, och vad tusan ska man välja i sådana fall? Funkar blogger bra med iPhone? Är det lätt att lägga in bilder på datorn trots att jag använder pc?

Tusen frågor, och det vette tusan hur jag ska göra. Som pricken över i:et så tycker Darlingen att vi ska fixa det IDAG, så jag måste som bestämma mig rätt kvickt.

11 kommentarer:

  1. Köp en iPhone 5 :) Du lär inte ångra dej!

    SvaraRadera
  2. Men har Telia sagt något om max 25 abonnemanget? Både jag & sambon har haft kvar våra efter 25-årsdagen...

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte ta en Iphone men två gånger nu har jag blivit övertalad att inte köpa en så den här gången blev det en samsung galaxy s3, är supernöjd med den.

    Den är dock ganska stor men det vänjer man sig vid och jag gillar det skarpt och min förra känns som en pyttis när jag lånar den av M (som var anledningen till att jag behövde köpa ny för han är så förbannat envis och vägrar köpa nytt själv men ärver gärna av mig)

    SvaraRadera
  4. Klart du ska ha en iPhone. Älskar min!

    SvaraRadera
  5. Filippa13:00

    Jag har iPhone och pc, inga Appleprodukter förutom telefonen. Funkar jättebra, lätt att lägga in bilder! Och blogger funkar utan anmärkningar. Blir rätt bra bilder tycker jag!

    Och så ville jag bara säga att jag tänker på er nu, det närmar sig, så spännande!!!! Många kramar!

    SvaraRadera
  6. Slå till! Jag är i alla fall nöjd! Blogger funkar utmärkt. Hur det är med bilder och pc vet jag inte, men det borde väl inte vara några problem? Googla, säker finns det en tråd på Flashback!

    SvaraRadera
  7. jag ringer fortfarande på telia25 och det kommer finnas kvar till nästa gång jag köper en abonnemangsbunden telefon, så byt inte för fort!
    om inte annat så kan du ju köpa loss en telefon och använda samma sim-kort som tidigare : )

    SvaraRadera
  8. Jag gillar ju min Iphone 4s, men jag har ju mac-dator också så jag har lite svårt att svara på dina pc-frågor. Och så bloggar jag ju med wordpress istället för blogger så där kan jag inte heller vara till någon hjälp.

    Men annars så kan jag bara säga att jag tycker att telefonen är super. Jag använder den rätt mycket, om man säger så... :-) Just nu är t ex nästan alla bilder på bloggen fotade med mobilen, för att jag är för lat för att släpa fram stora kameran.

    SvaraRadera
  9. Hejsan. Jag har läst din blogg ett litet tag, mest för att jag själv är gravid och vill veta hur det går för andra. ;)

    Såg nu att du fyllt 25, grattis, men vill informera dig om att du kan ha ditt Telia Max 25 hela livet. Bara du tecknar det typ dagen innan din 26 årsdag. Det fick i alla fall jag förklarat för mig när jag tappade min telefon i backen och började tänka på den nya iPhone 5 som släpps snart. :) Hoppas det var till någon hjälp.
    /A

    SvaraRadera
  10. Hörru upp till 26 för sjutton är det på bussen åtminstone när jag tog nytt busskort i juni :P

    SvaraRadera
  11. Var lite för snabb där ;P köpte en samsung s3a kommer en med 4a G snart om det är mer intr. Men jag är mycket nöjd över nya trots jag aldrig gillat samsung tidigare!

    SvaraRadera