söndag, september 16, 2012

Blivit med iPhone

Jodå, nog blev det en iPhone 4s, och jag är redan väldigt förtjust. Håller på som bäst att lägga in nödvändiga appar och anpassa telefonen efter hur jag vill ha den. Den är snabb, smidig, enkel och snygg, jag gillart!

Jag frågade om hur det är med att fortsätta använda Telia max 25 även efter att man fyllt, och det får man göra bäst man vill. Det enda som gäller är att man inte får nyteckna abonnemanget efter att ha överstigit 25 aktningsvärda år.

Nu vill jag ha tips på era bästa appar! Vad får jag inte missa? Någon löparapp som är bättre än alla andra? Har kommit så långt som Blogger, Facebook, Swedbank, Spotify, MobiTime, Wordfeud och Bloglovin. Gissar att den listan kommer att ha mer än fördubblats om några dagar.


16 kommentarer:

  1. ShopShop - världens bästa om man gillar att skriva listor! Jag har t.ex "Att göra", "Att handla", "Ted" och "Vad blir det för mat". Sen kan man enkelt stryka över och skaka telefonen då man vill ta bort saker från lista. Det låter väl som något för dig!?

    SvaraRadera
  2. Grattis! Jag kör på samma - lätt den bästa telefon jag någonsin haft! :D

    SvaraRadera
  3. Jag måste faktiskt erkänna att jag inte har särskilt många appar. Det är med bloglovin, facebook, twitter, wordpress och tradera-appen som används flitigt. Matpriskollen är dock en nyupptäckt app som kan rekommenderas inför matlisteskrivandet.

    Sedan har E ett ganska stort gäng appar, av dem kan jag rekommendera peek-a-boo-barn, appen för vem-böckerna och toca monsters.

    SvaraRadera
  4. instagram!
    jag har det inte själv för att min telefon är för gammal och dålig. men jag följer mina vänner via gabbes telefon : )

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att du ska ladda ner Instagram, whatsApp, ruzzel (ett roligt spel) & vem ringde.
    Det är mina favoritappar plus de du redan har skrivit om!

    Min nästa telefon ska bli en Iphone, ångrar så att jag köpte en HTC, men men nu får jag ha den tills min går sönder.

    SvaraRadera
  6. Runkeeper :) Och Instagram för tusan!

    SvaraRadera
  7. Anna J22:59

    Ja alltså förutom instagram då ;) Nä men instacollage tror jag du skulle gilla till bloggen? Camera+ för att redigera bilder. Tv.nu pinterest google

    Jag är inget proffs, har inte ens 10 appar :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis! Jag älskar min iphone4!
    Tips på appar: Messenger (medd på fb)
    Instagram, Week Cal (om du vill slippa pappersalmanacka) Runkeeper (bra promenad/jogging-app), Roliga appar för att redigera bilder samt göra collage: Diptic, Camera+, Instapicframe, Instafree...
    Familjeliv, Babyapp, Namnkällan, blocket, ikea, eniro, Klart.se är en bra väderapp. Ja de beror ju på vad du är intresserad av ;)

    SvaraRadera
  9. Grr. Snygg ;)

    SvaraRadera
  10. Kusin Amanda08:48

    Du måste ju självklart ha app där du kan se tv-tablå, väder, recept (skulle rekommendera Tastelines app), Spotify, lokaltrafik.

    SvaraRadera
  11. Du får välja en kategori för jag har så många tips :D De jag använder mest förutom de du redan har är instagram, runkeeper, amningskoll (koll på vilket bröst som ska ammas och när Nils åt senast), Tradera , blocket, peekaboo barn, peekaboo wild...

    Sv:
    Får se om vi gillar jeans också. Astrid är ju smalare även om Signe har dragit ut på längden den senaste tiden.

    SvaraRadera
  12. Anna J: Åh, bra idé, ska kolla in Instacollage! Och du måste kolla in Vem-appen till Eddan och Klara :)

    Kusin Amanda: Tv och recept ska jag kolla in! Resterande har jag redan hunnit med ;) KRAM

    SvaraRadera
  13. Anna (pobr..)13:08

    Hihii! Vad heter du på Wordfeud? :)

    SvaraRadera
  14. Anna (pobr..)13:09

    Och trevlig app är "night sky".. tycker jag :)

    SvaraRadera
  15. Anonym23:16

    Runkeeper är guld!Den är ett måste!
    ... Har även fastnat i något jag tror heter "Min häst". Nicke mobbar mig för det, men det är ett trevligt tidsfördriv - men ack så beroendeframkallande att försöka nå nya nivåer hela tiden!
    Try! (och bli min hästvän :P )

    SvaraRadera
  16. Anna(pobr..): Jag heter hannovsky (oväntat va?), det heter jag även på Ruzzle! :) Ska kolla in "night sky" :)

    SvaraRadera