måndag, september 03, 2012

Älgjaktspremiär och min start på veckan

Idag är det premiär för årets älgjakt, och vilket strålande väder alla jägare fått! Solen skiner och det är riktigt varmt och skönt ute. Det blir nog dock i varmaste laget för de ute i skogen dock, särskilt för de som jagar med hund. Darlingens jaktlag har inte premiär förrän på lördag, så han ska vara ute i skogen under helgen. Sedan får vi se hur det blir med kommande dagar, både under vecka och helg, jag tror att han ska hinna med några dagar till medan han själv är mycket tveksam.

Det är väldigt dålig mottagning för mobiltelefon både ute på markerna och i jaktkojan, och det skulle ju inte vara så kul om förlossningen startar och han inte går att få tag på. Skulle det bli som med Astrid, att vattnet går hemma och att det sedan går snabbt, då är Åttan halvvägs ute innan han ens hunnit hem till Sävast. Kanske inte riktigt så jag föreställt mig denna förlossning! Vi får känna efter när det närmar sig helt enkelt.

Jag har startat dagen med mamma&Astrid-morgon, promenad till förskolan och en strålande lämning. Det är så skönt att hon de senaste fyra dagarna bara vinkat glatt och gett mig en puss när jag sagt hejdå. Sedan gick jag ut i förrådet och plockade in spjälskydd, tunt täcke till vagnen och såna saker som ska tvättas innan Åttans ankomst. Det snurrar nu runt i tvättmaskinen, och jag tror minsann jag ska bädda spjälsängen imorgon. Har pysslat på med lite återvinning och annat som ska iväg till soptippen också, så förhoppningsvis hinner Darlingen köra bort det ikväll så vi blir av med eländet från carporten.



5 kommentarer:

  1. Nej det kanske inte är superskoj att föda med den blivande pappan kvar i älgskogen. Inte långt kvar nu till Åttan kommer, så otroligt spännande!

    Vilken trevlig kräftskiva ni verkar haft förresten :-)

    SvaraRadera
  2. Glömde ju: Vad bra sminkningen blev! Superfint! Jag har också varit på MUS en gång och sminkat mig. Bad om en vardagssminkning, men såg ut som jag skulle på maskerad efteråt. Så mycket smink som hon la på hade nog räckt till ett dussin ansikten.

    SvaraRadera
  3. Förstår att du gärna vill ha honom nära när förlossningen drar igång. Av erfarenhet kan jag säga att andra förlossningen går snabbare. Samtidigt kan man ju inte pausa livet i flera veckor för att det kan vara dags snart.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att lämningarna går så bra nu!

    Kenpigt att veta hur ni ska göra med älgjakten, kanske som du säger att ni får känna efter eftersom.
    Om det startar och du behöver nån så är det bara att ringa, oavsett vad det gäller.

    En burk med kräftor hittade jag i frysen så det var riktigt gott.

    SvaraRadera
  5. Mys mys med förberedelser, det blir så verkligt då :) Hoppas du och bebismagen och resten av familjen mår bra :)!

    SvaraRadera