tisdag, augusti 21, 2012

Vecka 36 (35+0)

Fem veckor kvar nu! I mitt veckobrev från babycenter står det att "bebisen kan stoltsera med fingernaglar och ett par fullt fungerande njurar". Kan ju vara bra att ha, tänker jag. Fast långa bebisnaglar kan ju vara riktigt riviga, den här gången tar vi med nagelfil till BB. Men fungerande njurar vore ju inte fy skam.

"Eventuellt känner du dig andfådd nu när livmodern har växt så att dess ovandel sticker upp i bröstkorgen" står också att läsa, men det känns inte som någon nyhet. Det har varit trångt i övre delen av magen länge nu, kanske är det en Karelin där i? Ni vet den ryska brottaren som vägde 6,8 kilo när han föddes. Hoppas inte..

Samtidigt som jag längtar så mycket efter Åttan och efter att kunna röra mig som vanligt igen, så vill jag verkligen inte att den här graviditeten ska ta slut. Jag älskar magen och känslan av att bära vårt barn inom mig, det väger upp krämpor, sömnlösa nätter och annat som kan vara mindre trevligt med preggotiden. Så många dubbla känslor!

7 kommentarer:

  1. Fin mage! Och förstår känslan av att vilja hålla krav gravidtiden ändå.

    SvaraRadera
  2. Men så fin magen är! Förstår dina dubbla känslor, så är det verkligen!

    Melody tackar för gratulationen också :)

    SvaraRadera
  3. Therese21:54

    Åhh, fantastiskt! All lycka till när det är dags :)

    SvaraRadera
  4. Så fin mage du har!

    SvaraRadera
  5. Therese: Tack! Är det nu en Karelin så kan jag behöva alla lycka till i världen ;)

    SvaraRadera
  6. Therese23:06

    Haha, ääsch, tror inte det känns någon skillnad! :)

    SvaraRadera
  7. Therese: Jag hoppas att det stämmer för alla mammor med stora bebisar att föda skull :)

    SvaraRadera