torsdag, augusti 23, 2012

Tips om ditt barn blir ledset vid lämning på förskolan


9 tips om ditt barn gråter vid lämning

Hittade den här länken i en föräldragrupp jag är med i på facebook och tipsar vidare! Även om det inte finns någon manual på hur man ska bete sig, så tycker jag att det känns så skönt att höra från personalen att vi gör "rätt" med Astrid, och att tårarna tar slut så snart som jag går utanför dörren. Fast visst hade det ju varit mycket roligare för oss båda två om hon glatt ropat hejdå och vinkat, som hon gjorde precis i början, istället för att gråta och ropa "-Maaaaammaaaaa" nästan varje dag.

Det känns orättvist att jag varje dag får vara the bad guy som lämnar, och Darlingen får vara the good guy som hämtar..Turligt nog så är hon överlycklig och slänger sig om halsen på mig när de kommer hem, inga sura miner från lilla frökens sida. Annars hade jag nog brytit ihop och låtit henne vara hemma tills hon fyller 14. Minst!

2 kommentarer:

  1. Här skriker ungen när vi hämtar istället, eller ja hon ropar mamma och slänger sig runt min hals och pussas men när vi väl ska klä på oss vill hon inte följa med hem ;)

    Igår skulle dagmamman iväg till sjukhuset med sin dotter och lämnade av Embla på vägen in till stan så jag slapp hämta, när dörren stängdes bakom Frida sprang Embla fram till dörren och grät sen slängde hon sig på hallgolvet och vrålade..

    Ha ha jag kanske bör tolka det som att jag är världens tristade sällskap just nu ;)

    SvaraRadera
  2. Åh jag fasar för lämningen nu nästa vecka, tror att det kommer bli mer gråt än glada "hej då" med tanke på hur mammig E är just nu.

    Låter ju toppen för övrigt med en mammagrupp på FB, saknar min mammagrupp och ventiliationen jag fick där som tusan och har funderat på hur jag ska ersätta den - gå mer i Familjeliv eller likande...

    SvaraRadera