måndag, augusti 27, 2012

Regn ute..men sol i sinne!

Regnet piskar ilsket mot rutorna, ljusen i fönstret är tända och thékoppen är alldeles lagom varm. Darlingen är på bio med sin bror, och efter att han åkte iväg så hann jag och Astrid ha en kort myskväll innan det var dax för henne att hoppa i säng. Kojbygge av vardagsrumsbordet, pusselbyggande och tusen blöjbyten på hennes docka.

Det var väldigt lättande att hon somnade på en gång efter att jag läst saga och pussat henne på pannan. Några "-Mamma?" under tiden jag höll på att plocka med tvätten utanför hennes rum, men när jag var färdig och kikade in så sov hon så gott. Halleluja, jag är så glad att vi hittat tillbaka till dessa rutiner.

Dagens tur till stan tillsammans med Sara var precis lika trevlig som jag visste att den skulle vara, och vilken lyx att sitta ner i lugn och ro vid lunchen och prata. Vi fick bägge två med oss fina "fynd" hem, dock hade Sara bättre karaktär än mig, som hittade saker jag bara inte kunde vara utan i nästan varenda butik vi kikade in i..Som servetter med kräftor på! Lägger upp bilder på mina inköp senare så får ni se. Tack för idag fina du ♥


2 kommentarer:

  1. Skönt att ni hittat tillbaka till rutinerna. Här har Signe svårt att komma till ro och somna på kvällarna och somnar hon så vaknar hon och kan inte somna om. Ikväll sov hon en halv timme och vaknade sen och nu har vi suttit hos henne i en och en halv timme utan att hon somnat...

    Sv
    Tradera. Sök på säljaren kokosbutiken. 

    SvaraRadera
  2. Tack själv för idag, alltid lika trevligt att träffas :-)
    Det här måste vi hinna göra om snart :-)

    SvaraRadera