torsdag, augusti 16, 2012

När jag mötte räven i min dröm

Häromnatten drömde jag att en räv promenerade fram och tillbaka nedanför vår altan, och både jag och Astrid stod glatt i fönstret och kollade efter den. Sen så var det helt plötsligt en gigantisk svart/grå och lurvig katt med i drömmen, och denna katt ville jag skrämma iväg från vår altan. Den var inte så brydd i mitt hojtande utan kom tillbaka gång på gång. Till sist så lyfte jag iväg den, och kanske tredje gången så slog den fast sina klor i min arm och bet mig i handen. Jag försökte få den att släppa, och kände helt plötsligt att det högg till i baksidan av höger lår, precis nedanför rumpan. Kollade bakåt och såg att det var RÄVEN som bitit sig fast!

Ropade på Crille att han skulle komma och hjälpa mig, och sedan vaknade jag. Med en grotesk smärta precis där räven bitit fast i drömmen. Ni kan ju tro att jag började fundera om skogens listigaste djur tagit sig in i vårat sovrum, men insåg rätt snabbt att det var kroppen som protesterade. Men ganska festligt är det, såhär i efterhand!

Det är så knäppt hur man kan drömma saker och sedan koppla ihop dröm och verklighet med en fysisk känsla. Lite samma som när man drömmer att man faller ni vet, och det känns som det i hela kroppen fastän man ligger still.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar