torsdag, augusti 16, 2012

Här har ni våra kylskåp

Vi har nämligen två, och bägge är i desperat behov av påfyllning. Men ost har vi så vi klarar oss! Det blir ett nytt inlägg efter nästa storhandling, jag älskar att ha kylen full och säger som min syster Jenny och fina vännen Sandra,

"-När mitt kylskåp är fullt känner jag mig rik".

Ekomamman Jenny är det som utmanar, efter uppmaning från Amningshysteri. Jag fortsätter kedjan och råder er att hoppa på, och lämna en kommentar när ni gjort det så jag kan klicka in mig och kolla hur det ser ut i era kylskåp!



Äppelmoset i en glasburk där högst upp är täckt av en grön matta upptäckte jag imorse. Varför burken fortfarande står kvar i kylen kan man fråga sig.

7 kommentarer:

  1. You've got mail!

    Jag älskar också listor, men du verkar vara drottningen av listor. Man kan aldrig göra för många ;).

    Jag tror att tiderna för Astrid på förskolan kommer att bli bra. Du måste ju och foglossningar är inte smärtfritt direkt. Jag förstår så väl det dåliga samvetet, men jag tror att du är en bättre mamma de timmarna Astrid är hemma om hon är på förskolan, än du skulle vara om hon är hemma största delen av dagen.
    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Vad lyxigt med två kylskåp! Hoppas kunna få ett stort när (inte om) vi flyttar.

    Ordning hade ni i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Som vanligt verkar det välstädat i dina kylar och inte syns det gröna luddet på moset på bilden...

    Sv: Willis är ledig när jag är det. så nog ska vi kunna styra upp nått ska du se :) Vi kan komma förbi någon ledig dag som passar fröken.

    SvaraRadera
  4. Mitt kylskåp får nog ingen se, vi har alltid sådan röra och tro mig - vi har nog minst en burk till med mystiskt innehåll i våran kyl. Som säkert skulle kunna få fötter.... hm....!

    Det är antingen proppat eller ekande tomt (nåja, nästan!) - det är inspirerande att ha full kyl, då är det roligt att laga mat!

    Organiserar också upp rätter efter kött, vegetariskt, fisk osv. Även att ha varierande på ris, potatis, pasta. Men ändå känns det segt o få ihop listor just nu, är väl mycket för att det är maken som ska laga maten med och det får inte bli för avancerat ;-) Då låser jag mig!

    SvaraRadera
  5. ja visst är det nice med fullspäckat kylskåp, men just nu ekar det i min kyl också...

    SvaraRadera
  6. ja visst är det nice med fullspäckat kylskåp, men just nu ekar det i mitt...

    SvaraRadera
  7. våran är nog rätt lik er, bara lite öl där högst upp :)

    SvaraRadera