torsdag, augusti 09, 2012

Ensam hemma

Det var en märklig känsla imorse när min lilla unge sprang ut på bron och ropade "-HEJÅ" med sin ryggsäck i näven. Även imorgon blir jag solo, då jag har ett besök på MVC som infaller under tiden som barnet ska vistas på förskolan. Men om jag är pigg i kroppen på måndag så ska jag ta inskolningen då! Jag vill också se hur hon beter sig i gruppen, hur deras rutiner fungerar osv.

Under tiden som Massen och Darlingen varit borta idag så har jag ätit lunch med fina Elina och gjort lite ärenden (bank, bibliotek, köpa silikonspray till vagnarna och säga hej på jobbet).

Fotat City Crossen har jag också gjort, ikväll ska den nämligen ut på blocket! När vi bestämde oss för att köpa City Selecten (syskonvagnen) så sa vi att en vagn skulle bort, vi har varken plats eller användning för tre vagnar. Det är dock med en tagg i hjärtat, jag har verkligen älskat att rulla runt på Astrid i den året runt oavsett väder. Men jag hoppas och tror att den kan glädja någon annan istället.

En timme kvar i ensamheten här hemma, tror jag ska koka mig en thékopp och börja läsa boken som fick följa med hem från bibblo idag, Hittebarnet-Katarina Janouch.


8 kommentarer:

  1. Förstår att det är en märklig känsla att vara ensam hemma, hoppas att du kan njuta av tiden.

    Lycka till med försäljningen av vagnen!

    SvaraRadera
  2. Therese17:35

    Oh är det en minikånken? Vill ha en likadan, älskar färgen!!

    SvaraRadera
  3. Men vilken stor dotter du har. Hon ser så himla tuff och klok ut. Hoppas att inskolningen fortsätter att gå lika bra framöver och att hon gillar förskolan.

    SvaraRadera
  4. Snacka om en tuff tjej! Hon ser verkligen stor ut!

    SvaraRadera
  5. Therese: Japp, en KånkenMini är det! Köpt på Hägglunds i Luleå :) Jag älskar den, och Astrid är nog lika förtjust som jag.. :)

    SvaraRadera
  6. Therese00:14

    Dom har den här på sportis, har klämt å känt många gånger men snart ska den bli lillans :)

    SvaraRadera
  7. Kan tänka mig att det är en konstig, speciell och lite högtidlig känsla när lilla, stora tjejen är iväg på förskolan.

    SvaraRadera
  8. Therese: Löp och köp! ;) Har L börjat förskola än? :)

    SvaraRadera