söndag, augusti 12, 2012

En dag i Kalix följt av sömnterror

Igår lämnade vi hemmet klockan 9 och begav oss mot Kalix. Där var Astrid i himmelriket hela dagen på Lina, Frans och Lisens byggtomt, höjdpunkterna var nog att sitta i traktorn, plocka blåbär och släpa runt på pinnar, stenar och annat som hon hittade. Farsorna byggde litegrann på uthuslängan och vi morsor surrade, satt i solen så länge som den sken och mådde gott. Lisen hade det mysigt i bärselen hos sin mamma och pratade glatt med oss då hon var vaken. Goa lilla raring, så glada vi är att få se dig växa upp!

Palina kom förbi påväg hem från Ikea, och då grillade vi smarriga foliepaket med fisk, potatis och grönsaker. Det är något vi har tänkt testa länge men som aldrig blivit av. Nu har jag massor av ideér på vad jag vill paketera och grilla, kanske rent utav får bli middag nån dag i veckan. Tolv timmar senare kom vi hem efter en mycket skön dag vid havet med härligt sällskap, tack för igår alla ni!

Nu håller vi på att piggna till efter en kaosnatt, sen inskolningen på förskolan startade så vaknar hon vid midnatt och somnar inte om utan att få komma över till våran säng, om ens det. Det går inte så väl ihop med att jag sover som en kratta redan sen tidigare, då det inte finns något bekvämt sätt att ligga på utan att det värker i rygg och fogar. Det slutade med att Darlingen bäddade åt mig i gästrummet och ändå somnade ingen av oss före halv 3, och klockan 7 var det uppstigning då varken Astrid eller jag kunde somna om. Darlingen och jag somnade en liten stund i soffan framför Bolibompa innan frukost iallafall, men jag gissar att den lilla sömnterroristen kommer sova middagsvila idag..

3 kommentarer:

  1. Det är klart att det är mycket nytt att ta in och bearbeta på förskolan.

    SvaraRadera
  2. Anonym12:43

    Mina barn har vaknat om nätterna i nattskräck då vi har haft inskolning. Har kommit som ett brev på posten båda gångerna.

    /Tess

    SvaraRadera
  3. Tess: Tack för tipset! Nu har vi fått en natt utan panik, hoppas att det håller i sig :)

    SvaraRadera