tisdag, augusti 07, 2012

Babynest?


Edit: Kan nu tillägga att jag sytt ett eget näste!

Vi funderar på att ha ett babynäste till Åttan, något vi aldrig hade till Astrid då hon var liten. Tanken är inte att ha det i spjälsängen, utan i vår säng om den lilla vill ligga där samtidigt som det kan hända att storasyster kommer över på natten/morgonkvisten. Hon är nämligen något utav en orkan då hon sover den där storasystern..

Har ni haft, och har det blivit använt? Om det blir köp så ska jag beställa från Luna D Sign.

(Tips tips, förutom gårdsbutik finns det en toppenfin webshop!)


7 kommentarer:

  1. Köp ett! Vi investerade och använder det fortfarande. Perfekt när Ted sover på sidan för att förhindra att han rullar över på mage.

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att läsa kommenterarerna. Vi hade inte heller till E, men funderade på saken nu till lilla syskonet av samma anledning som ni.

    SvaraRadera
  3. Anonym13:20

    Vår räddning när s var liten! Både under natten men även dagsovningarna då man kunde ta med nästet överallt :) köp för tusan!
    Malin

    SvaraRadera
  4. av alla måsten i babyvärlden är babynestet det som jag inte skulle vilja vara utan och skulle rekommendera alla att ha! vi har det i vagnen, på soffan, i sängen, i spälsängen och det får även följa med hem till andra när vi är på ranten.
    gabbes mamma sydde ett på en eftermiddag, googla på mönster, betydligt mer prisvärt än att köpa ett : ).

    SvaraRadera
  5. Vallys farmor sydde och vi använde hela tiden från bb till hon började rulla vid 4 månader. Skitbra att flytta sovande bebis mellan säng och soffa i.

    SvaraRadera
  6. Det är den bästa prylen vi har tror jag. :)
    Jag sydde ett själv och det gick bra trots att jag inte är någon mästersömmerska.
    Vi har nestet i spjälsängen, vagnen, soffan... Ja.. Överallt! Lillan sover som en stock i den.
    Så jag kan verkligen rekommendera att ni skaffar en sån. :)

    /Linda

    SvaraRadera
  7. Malin: Funderar nu på att sy ett eget! Tack för tipset :)

    SvaraRadera