tisdag, juli 03, 2012

Vecka 29 (28+0)

Mina favoritnamn just nu är Alfred och Elsa. Bägge namnen var förslag även då Astrid var i magen, och jag gillar dem lika mycket nu som då. Alfred hette min farfar i mellannamn, och likaså gör syskonbarnen Gabriel och Ted. Elsa har vi ingen särskild relation till, utan det är helt enkelt ett fint namn som jag gillar.

Det börjar kännas tungt i kroppen, kan inte minnas att jag kände såhär förrän precis mot slutet under förra graviditeten (men man glömmer ju så fort, kanske kände jag likadant i vecka 28 då). Är jag på jobbet så får jag ont i ryggen då jag står hela dagarna, är jag hemma får jag sammandragningar så fort jag lyfter i Astrid. Sitter jag ner är det tungt att andas och gör ont bakom revbenen, bäst är att ligga på sida.

Igårkväll då vi gått och lagt oss för att sova så fick jag onda sammandragningar som inte ville ge sig. Darlingen värmde vetevärmaren, men den gjorde ingen skillnad förutom att sängen blev tusen grader varm och svår att sova i. Till sist somnade jag iallafall, och på morgonen så var magen precis som vanligt. När vi ska till MVC nästa vecka så ska hon få kolla så jag inte har någon uvi som spökar, så kan vi utesluta eller göra något åt det. Ibland ilar det och trycker ordentligt nedåt, det gör mig skitskraj då det inte finns i min värld att lilla Åttan skulle komma tidigare än planerat.

Antingen så måste den här bebisen ligga betydligt högre upp/annorlunda i magen än vad Astrid gjorde, eller så är hen större än vad hon var. Det är häftigt hur man kan uppleva två graviditeter olika, trots att det är samma kropp.


5 kommentarer:

  1. Javisst är det spännande att det kan vara så olika men ändå lika mellan graviditeter.

    SvaraRadera
  2. Elsa är ju ett fint namn. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag chansar på att bebisen är större än Astrid :)

    Elsa är så himla fint, det hade jag gärna haft som namn till ett syskon! Jättefint verkligen.

    .. fast jag tror ni får en pojk :)

    SvaraRadera
  4. Nog för att vi längtar efter åttan, men riktigt än får h*n inte komma!
    Låter jobbigt med sammandragningarna, hoppas att du blir klokare efter bm besöket.

    Min tanke var att lekstugan skulle gå i den stilen, men efter att han fått ett fint kakfat och mattor i cerist och sen råkat köpa rosa gardiner så blir det nog i den färgtonen. Finns en viss risk att jag får byta ut färgen på vaxduken ;-)

    SvaraRadera
  5. Fina namn! Elsa funderade vi också på till våran Astrid :-).

    SvaraRadera