torsdag, juli 05, 2012

In the summertime

Håhåjaja, vet inte om jag är ovan värmen eller om det är min kropps termometer som blivit knäpp nu när jag går i väntans tider, men det har varit HOT HOT HOT ute idag. Jag är i vanliga fall en soldyrkare av rang, sätter mig sällan i skuggan utan gillar att ha solen i ögonen och på kroppen. Idag har jag frustat som en liten flodhäst och längtat efter ett kallt bad. Absolut inte som vanligt, men jag är ändå glad över att sommaren tycks ha hittat hit (och att vi har trädäcket på framsidan med skugga på eftermiddagen och kvällen).

Mitt på dagen åkte vi iväg på shoppingtur, Darlingen fick valfria kläder i födelsedagspresent av Astrid och svala gallerior lockade när solen stod som högst. Sedan åt vi årets första mjukglass, och jag passade på att spilla en hel del på min fot. Och så lyckades jag av misstag spraya på mig Vanilla Body Mist som jag provluktade på Bodyshop, så jag var inte bara kladdig utan stank även vanilj. Som en 157.5 cm lång kaka ungefär.

Lite mellis på altanen efter hemkomst, och sedan tog vi tvåhjulingarna ner till familjen Selström/Isaksson där det bjöds på trerätters, lek och bebismys. En perfekt torsdagskväll, och det kändes precis som att det var helg. Sommartider hej hej!


Matar mamma med jordgubbar

4 kommentarer:

  1. Det ser helt underbart ut! :)

    SvaraRadera
  2. Hoh, du är inte ensam om att svettas! Behöver pimpla några liter vatten om dagen. ;)

    Det gick till och med så långt att vi åkte till älven på kvällen. M och hunden simmade, men jag fegade ur och nöjde mig med att stå med mina svullna ben och (förmodligen alltid lika svullna) rumpan i vattnet.

    Visst är det härligt att vara gravid i värmen. ;)

    SvaraRadera
  3. Minns hur det var att vara gravid under sommaren... Jag bodde i stort sett i badtunnan där vi hade kallare vatten.

    Hoppas att du inte svettas ihjäl idag då det ska vara ännu varmare.

    SvaraRadera
  4. Åh jag lider med dig. Värmen är extremt jobbig när man är gravid. Jag tycker redan det är lite jobbigt.

    SvaraRadera